Kundtjänst: (hurtig försäljarröst)Hej och välkommen till tre, du pratar med Frida.
Jag: Hej, [mitt namn] heter jag.
Kundtjänst: (fortfarande sjukt hurtig röst)Hej [mitt namn]!
Jag: Nu måste du hjälpa mig förstår du.
Kundtjänst: Ja, det ska jag försöka göra, vad gäller det?
Jag: Mitt mobila bredband.. Jag åkte ner till landet för typ en vecka sedan och sedan dess har det gått långsammare, men det har jag räknat med så det är lugnt.
Kundtjänst: Okej, jag lyssnar.
Jag: Men igår vägrade det att koppla upp, jag fick bara massa felmeddelanden hela tiden.. Men sent i går kväll funkade det igen och det funkar fortfarande men bara hjälpligt, det kopplar ner varannan minut..
Kundtjänst: Jag förstår, var befinner du dig?
Jag: Några mil söder om [närmsta stad].
Kundtjänst: Jag förstår. Tyvärr är det så att vi har haft stora driftsstörningar i hela södra Sverige sedan igår. Jag beklagar detta, vi jobbar på att få igång det igen.
Jag: Jaha.. så det är inget fel på min dator då? (fortfarande livrädd för att datorn ska paja igen)
Kundtjänst: Nej absolut inte, det är vår täckning som inte fungerar just nu. Det är stora störningar i hela södra Sverige, flera master är fortfarande helt utslagna.
Jag: Okej.. (pustar ut)
Kundtjänst: Jag beklagar verkligen detta och ber dig att avvakta under dagen, det ska komma igång. Och om det inte fungerar som det ska i morgon får du återkomma så gör vi en felanmälan.
Jag: Okej, så det är alltså ingen felinställning i min dator eller fel på just mitt modem?
Kundtjänst: Absolut inte, det är hos oss felet ligger och vi jobbar på det, vi har redan fått igång flera master, men det tar lite tid för det har varit ett omfattande fel. Jag beklagar verkligen.
Jag: Jag men då avvaktar jag då helt enkelt, det finns väl inget annat att göra..
Kundtjänst: Nej, det är nog det bästa, det ska, som sagt, komma igång under dagen.
Jag: Okej, tack så mycket då.
Kundtjänst: (hurtiga rösten igen) Det var så lite, nu får du ha en riktigt trevlig dag!
Jag: Tack detsamma..
tisdag 1 juli 2008
Pustar ut
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Gah. Tre... Dem har jag också pratat med.. typ 7 ggr förra veckan. Alla var jättehurtiga och alla svarade fel.
Usch ja... jag tycker inte om tre.. men nu funkar bredbandet iaf, alltid något :)
Skicka en kommentar